måndag 8 oktober 2007

Avdelningen för kosmologisk verksamhet

Rymden är kort, det vill säga, med möjligast få ord - dvs. bokstavskombinationer, uttryckt - såsom Dr. Json, den unga doktorn, plägade yttra sig den tjugoåttonde augusti nittonhundranittiofem, sagt, ett stort ställe. Ja, eller, plats. Rimligtvis ej lokal.
Nedan audiellt smakprobe med en visuell sida avsett för anblick, vid behov. Dock ej ordinerat.




Den patient som yttrar, ganska, bör inta hela doseringen, vilken kan finnas hittad på ett ställe
http://www.mediafire.com/?8x5r3tmkwma

3 kommentarer:

Gun H sa...

Mor min hade just en sån här liknande rörradio. Den har varit med om mycket den, bland annat återgett det finlandssvenska rockbandet Fraudulents diskning i en tävling i Benny Törnroos' regi.
Nåväl. Jag evakuerade den till huvudstaden, och en kväll kom jag på att jag skulle reparera den alldeles själv. Själv bästa radiodoktor tänkte jag. Radion fungerade visserligen fint, men det kan blir ännu bättre, tänkte jag sedan.
Så jag pillrade bort den finurliga tråden som reglerar stationerna - den gick av och blev ersatt med min virktråd... Och sen putsade jag elkontakterna som var litet dammiga.
Men sen var det slut på det roliga. Nu är det bara Ulf Tillman från Pöling som kan hjälpa. Det finns ju inga bra rörmokare nu för tiden, menar jag...

Doktorn sa...

En radio-apparat kan rimligtvis icke fungera utan rör. En finurlig tråd anses även allmänt höras till innanmätet i en s.a.s., sedvanlig radio-apparat, d.v.s. mottagare, eller, mer korrekt, mottagningsapparatur för etermedialt vågmaterial.
Vi, Doktorer, rekommenderar inte att patienten - varken själv eller ensam - putsar (d.ä. rengör) de elektriska kontakterna även om de är SÅ litet dammiga.
Ett sådant förfarande kan resultera i allvarliga följder, icke bara för patientens hälsa, men, ja, för den dyrbara anläggningen.
Är tyvärr inte sedan tidigare bekant med nämnda Tillman och hänvisar därför resten av spörjemålet för svar till och av Anstaltens ledande vetenskapsman och expert gällande den östra patientavdelningen, Dr. Gson.
Med försorg,
Dr. Hberg

Anonym sa...

Jag tackar och inväntar doktor Gsons hjälp. Angående de dammiga elkontakterna lärde jag mig redan som svårt barn den tyngande vikten av renhet. Denna har jag sedan burit med mig, med större eller mindre framgång. Noli me tangere- rör ej rör.

 
Humor bloggar